Saturday, May 12, 2012

දෙවියෝ සහ භූතයෝ - ආචාර්ය ඒබ්‍රහම් ටී. කොවූර්

සිතන්නා මියගිය කල්හි ද සිතුවිලි පවතී ය යි කීම පුද්ගලයෙකු මිය යාමට ටික වෙලාවකට පෙර වයින් කරන ලද ඔරලෝසුවක් තවමත් දුවන නිසා ඔහුගේ පණ තවමත් පවතී ය යි කීම වැනි විහිළුවකි. මළ ඇඳේ දී කෙනෙකු කළ කතා බහ පටිගත කොට දැනුදු ඇසිය හැකි නමුදු ඔහුගේ ජීවිතය නොනැසී පවතේ යැ යි කීම අර්ථ ශූන්‍ය අදහසකි.

මස්තිස්කයෙන් තොරම මනසක් පැවතිය හැකිනම් එය නැවත උපදිනු ලැබිය හැකි නම් පෘථිවිය මත ජීවීන් බිහිවීමට පෙර මේවා තිබුණේ කොහේ ද? සිතන්නෙකුගෙන් තොරව සිතුවිල්ලක් තිබිය හැකි ද? මතක තබාගන්නෙකු නොමැතිව මතකයක් පැවතිය හැකි ද? පුද්ගලයෙකුගෙන් තොරව විඥානයක් තිබිය හැකි ද?

ඉන්ධනයකින් තොරව ගින්නක් තිබිය නොහැක්කා සේ ශරීරයකින් තොරව ජීවයක් හෝ ස්මරණයක් තිබිය නොහැකිය. මරණයෙන් ජීවිතය හා මනස අවසන් වෙයි.

ජීවිතය හා මනස, ශරීරය මිය යාමට පසුත් පැවතිය නොහැකි බැවින් සදාතනික ජීවිතයක් ගැන කතා කිරීම සම්පප්‍රලාපයකි. සදාතනික ආත්මය යන අදහස ද මීට වෙනස් නොවේ. මේ සත්‍ය දැන් සිටි ගෞතම බුදුන් සියවස් විසි පහකට ඈත අනාත්ම ධර්මය දේශනා කළහ.

ගෞතම බුදුන්ගේ පරිනිර්වාණයෙන් කලකට පසු අනාත්ම ධර්මයට විරුද්ධ වූ බමුණු විස්වාසයක් වන පුනුරුප්පත්තිවාදය බෞද්ධ ලිපි ලේඛණවලට ඇතුලත් වීම අවාසනාවන්ත සිදුවීමකි.



-පිටුව 81-


පොත - Gods, Demon and Spirits
ලිව්වේ - Dr. Abraham Kovoor
සිංහල පොත - දෙවියෝ සහ භූතයෝ
පරිවර්තනය කළේ -එච්. එස්. ධර්මපාල සේනාරත්න

No comments:

Post a Comment