Sunday, July 21, 2013

හේතුවාදය සහ කොවූර් ගේ දර්ශනය - ධර්මපාල සේනාරත්න

  • මොළය ජීර්ණය වී යාමෙන් පසුවද පුද්ගලයෙකු පවතියැයි සිතීම හරියට ක්‍රිකට් සමාජයක සියලුම සාමාජිකයින් මියගිය පසුද එම සමාජය පවතිතැයි සිතීම වැනියි.
                                                                                               - බර්ට්‍රන්ඩ් රසල්

  • ශරීරයකින් තොරව පුද්ගලයෙකු හෝ පුද්ගලයෙකුගේ සදාකාලික පැවැත්මක් ගැන මම විශ්වාස නොකරමි. පුද්ගලයා ජීර්ණ වී යන අතර අලුත් ජීවීන් තුළින් නොකඩවා ජීවිතය පවත්නා බව නම් මම විශ්වාස කරමි.
                                                      - බර්නාඩ් ෂෝ  

  • මරණයෙන් මතු කුමක් සිදුවේදැයි අපි නොදනිමු.
                                                                    - කොන්ෆියුසිස්

  • මරණයෙන් පසු මා කුණු වී යන බවත් එය මාගේ අවසානය බවත් මගේ විශ්වාසයයි.
                                                                                                      - බර්ට්‍රන්ඩ් රසල්

  • කුමන ආකාරයක හෝ ආත්මයක පැවැත්මක් ගැන කිසිඳු විද්‍යාත්මක සාධකයක් නැති වුවත් මනෝ වෛද්‍යවරයකු ලෙස එවැන්නක් පිලිගැනීමට මම මගේ සමහර රෝගීන් පොළඹවමි.
                                                                                                                 - කාල් ජුං
                                                                                   (ප්‍රොයිඩ්වාදී මනෝවිද්‍යාඥයකි.)

  • ශාරීරික වශයෙන් සිදුවන මරණින් පසුත් පවතින පුද්ගලයෙකු ගැන මට සිතාගත නොහැකියි. තම දුර්වල සිත්වල ඇති බිය හෝ ව්‍යාජ 'මම' හැඟීම (egosim) නිසා සමහරු එවැනි අදහස්වල එල්බ ගනිති.
                                 - ඇල්බට් අයින්ස්ටයින්

  • මරණින් මතු මා උපදීද යනු මම නොදනිමි.
                                                       - ආචාර්ය ඊ.ඩබ්ලිව්. අදිකාරම්

  • ශරීරයෙන් තොරව ආත්මයක් පැවතිය හැකි නම් ඒ ආත්මය භෞතික ගුණාංගද තිබිය යුතුය. එසේ තිබේද? එසේ නම් ඒ ගුණාංග මොනවාද? එහි හැඩය, ප්‍රමාණය, පළල, දිග, පාට, ගන්ධය කුමක්ද? ඒ ඝනයක් ද? ද්‍රවයක් ද? වායුවක් ද?
                                                                    - දොස්තර ජේ. වී. ඩියුහිග්

  • මරණින් මතු සිත හෝ ආතමය ශරීරයෙන් - මොළයෙන් වෙනව නිදහස් වෙතැයි සිතීමට කිසිදු විද්‍යාත්මක සාක්ෂියක් නැත. ජීවිත කාලය තුළදී නොවෙන එවැනි වෙන්වීමක් මරණින් පසු සිදුවන්නේ කෙසේ ද?
                                    - බර්ට්‍රන්ඩ් රසල්

  • ආත්මයේ සදාකාලික බව හා මරණින් මතු ජීවිතය ගැන සිතමින් සතුටුවීම සමහරුන්ගේ විනෝදාංශයකි. එහෙත් එය අගයක් නැති විනෝදාංශයකි.
                                                                          - බිෂොප් පයික්

  • කුමන ආකාරයක හෝ පුනුරුප්පත්ති වාදයක් බුදුදහම හා පටහැනි වේ.
                                                                                   - ආචාර්ය මාර්ටින් වික්‍රමසිංහ

  • ආත්මයක් හෝ පුනුරුප්පත්තියක් තිබේදැයි මම නොදනිමි. එවැන්නක් තිබුණත් නොතිබුණත් මට කමක් නැත.
                   -ජවහර්ලාල් නේරු

  • මා වයසට යත්ම නැවත් උපදීම ගැන මගේ ඇති සැලකිල්ල අඩුවෙයි.
                                                                                     - තෝමස් අල්වා එඩිසන්

  • පුනර්භවයක් ඇතැයි කීමත් ලෝකය මැව්වේ යැයි කියන කීම වැන්නකි. මොන අන්දමේ තර්ක ඉදිරිපත් කළත් එකම පුද්ගලයා නැවත් වරක් උපදින්නේ යයි කීම පිළිගන්නට පුළුවන් කමක් නැත.
                  -මහාචාර්ය සරච්චන්ද්‍ර

  • පුනුරුප්පත්තියක් ඇතිද නැද්ද යනු මම නොදනිමි.
                                                            - කේ. එච්. එම්. සුමතිපාල

  • පුනුරුත්පත්ති වාදය හුදු මිත්‍යා විශ්වාසයක් පමණකි.
                                                                  - ඒබ්‍රහම් ටී. කොවූර්



    -පිටු 181, 182 ,183-

3 comments:

  1. හැමදාම අපි මේ තර්කයත් එක්ක අතරමං.

    ReplyDelete
  2. අම්මට සිරි පූසව දැක්ක කල්..මේ කියමන් ටික නම් ගොඩක් වැදගත්..බොහොම ස්තූතියි..

    ReplyDelete
  3. කොවුර්ගේ පෙට්ටගමට ගිනිතියල ඉවරයි

    මිත්‍යාව යනු කුමක්ද? විද්‍යාව දන්නා බවද? විද්‍යාව නොදන්නා බවද? සැක හැර දැන ගන්න. පහත Facebook පේජ් එකට යන්න.

    https://www.facebook.com/JyotishLanka

    ReplyDelete